Adatkezelési szabályok!
Adatkezelési szabályok!

Magnézium: nem mindegy, mit és hogyan szed!

   

Szervezetünknek a jól ismert vitaminokon kívül ásványi anyagokra és nyomelemekre is szüksége van az egészséges működéshez. A magnézium az egyik ilyen létfontosságú ásványi anyag, több mint 300 biokémiai funkcióban vesz részt. A magnéziumot szervezetünk nem képes előállítani, így fontos, hogy utánpótlásáról gondoskodjunk.

A szervezetünk számára szükséges mennyiségű magnéziumot jól kialakított, kiegyensúlyozott táplálkozással természetes úton is lehet pótolni, leginkább a zöld színű növények tartalmazzák, mint például a spenót, de megtalálható különböző magvakban, például dióban, mogyoróban, mandulában, és a kakaóban is.

Mikor alakulhat ki magnéziumhiány?

Az elmúlt évtizedekben az élelmiszerkínálat és ellátás javulásával együtt megváltoztak táplálkozási szokásaink. Kutatások azt mutatják, hogy a napjainkban jellemző táplálkozási szokások eredményeképpen sok magnéziumban szegény élelmiszert fogyasztunk, ennek következményeképpen gyakran alakulhat ki magnéziumhiány.[1]

Egy felmérés szerint az amerikai lakosság közel fele nem juttat be elegendő magnéziumot a szervezetébe az étkezések során. Azonban egyes csoportokban ez az arány még rosszabb: a 14-18 éves nők közel 90%-a nem jut elegendő magnéziumhoz a napi rendes táplálkozásával.[2]

Szerves forma: jobb hasznosulás

Nem mindegy, milyen formában juttatjuk be a szervezetbe az ásványi anyagokat és nyomelemeket. Nem csupán az egyes készítményekben található hatóanyag mennyisége a fontos, hanem annak formája is. A szerves magnézium-citrátnak mind az oldhatósága, mind a szervezetbeni hasznosulása magasabb a szervetlen sóénál, a sok termékben megtalálható magnézium-oxidénál.[3][4]

Nem minden szerves, ami annak látszik!

Ha úgy döntöttünk, hogy a szerves formát részesítjük előnyben, alaposan nézzük meg a kiválasztott termék apró betűs információit is. Sok, szerves magnézium felirattal ellátott termékben csak részben található valóban szerves formában a hatóanyag, ezért érdemes az összetevők listáját alaposan átböngészni. Ha a magnézium-citrát mellett magnézium-oxid vagy magnézium-karbonát is szerepel az összetevők listáján, akkor csupán szerves magnéziummal dúsított terméket tartunk a kezünkben.

Nincs kompromisszum – kizárólag szerves hatóanyag tartalom

A BioCo „Szerves termékcsalád” esetében nem kell ettől tartani: a fejlesztés során, mint mindig, most is kompromisszummentes minőséget tartottuk szem előtt. Ezért ezekben a termékekben kizárólag 100%-ban a jól hasznosuló, szerves formában található meg a hatóanyag, legyen szó magnéziumról, krómról, cinkről vagy vasról.

 

[1] Gröber U, Schmidt J, Kisters K. Magnesium in Prevention and Therapy. Nutrients. 2015;7(9):8199-8226. doi:10.3390/nu7095388.

[2] Centers for Disease Control and Prevention (CDC) National Health and Nutrition Examination Survey.

[3] Walker AF, Marakis G, Christie S, Byng M. Mg citrate found more bioavailable than other Mg preparations in a randomised, double-blind study. Magnes Res. 2003 Sep;16(3):183-91.

[4] Lindberg JS, Zobitz MM, Poindexter JR, Pak CY. Magnesium bioavailability from magnesium citrate and magnesium oxide. J Am Coll Nutr. 1990 Feb;9(1):48-55.